سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کامپوزیت و کاربردهای آن

ورق کامپوزیت :

ورق کامپوزیت برای اولین با توسط شرکت Alusingen و همکاری شرکت BASF   در سال 1969 پا به عرصه نهاد و امرزه در صنعت تابلوسازی از پانل های کامپوزیت در نمای ساختمان ها بهره می برند . پانل های کامپوزیت از آلومینیوم و پلی اتیلن و با ترکیبی از سه تکنولوژی متفاوت که شامل اکستروژن ، ورقه ورقه شدن با نوارهای چسبنده از پیش ساخته شده و یا ترکیبی از اکستروژن و ورقه ورقه شدن ساخته شده است و ضخامتی حدود 4 میلی متر دارد .  ورق های کامپوزیت به دلیل اینکه از دو لایه ورق آلومینیومی در پوسته های بیرونی و یک لایه پلی اتیلن و یا مواد نسوز کانی در وسط تشکیل شده است برای پوشش نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی ساختمان ها و همچنین پارتیشن بندی و سقف کاذب کاربرد دارد . این ورق ها به دلیل مواد تشکیل دهنده مقاومت بالایی در مقابل تغییرات جوی و اشعه خورشید دارند و نوعی عایق حرارتی محسوب می شوند زیرا با داشتن سطح صاف و براق از جنس آلومینیوم میزان نوری که از خورشید دریافت می کند بسیار ناچیز است و همین باعث می شود  که از اتلاف انرژی جلوگیری کند .

 این ورق با استفاده از ادغام آلومینیوم و پلاستیک بدست می آید و دارای یک لایه مرکزی است که از ماده نسوز پلی اتیلن به عنوان هسته مرکزی پانل که شامل دو رنگ سیاه و سفید است تشکیل شده است که علاوه بر صنعت ساختمان می توان از این ماده در صنایع مختلف دیگر همچون پتروشیمی و حمل و نقل بهره جست . بیشترین کاربرد این ورق های آلومینیومی در نوسازی نمای ساختمانهای قدیمی ، دکوراسیون و نمای داخلی ساختمان ها و پارتیشن بندی و نماهای بصری است .

کامپوزیت و کاربرد آن در تابلوسازی :

امروزه  تبلیغات درشناسایی محصولات یا ارائه بهتر خدمات حرف اول را می زند و برای رونق کسب و کار و فروش بهتر محصولات شرکت ها برای پیشروی از رقبای خود نیاز مبرم به استفاده از شگردهای تبلیغاتی دارند . بازاریابی و تبلیغات علاوه بر شناسایی بازار و نیاز مصرف کننده مستلزم استفاده از ابزارهای تبلیغاتی می باشد که به دو صورت سنتی و مدرن انجام می شود . تبلیغات مدرن  شامل اینترنت ، شبکه های اجتماعی ، بنرهای متحرک موجود در سایت ها و  تبلیغات سنتی مثل چاپ بنر ، تراکت و تابلو تبلیغاتی  که خود  به روشها و شاخه های مختلفی شامل تابلو چلنیوم ، کامپوزیت ، بیلبورد ، تابلو روان ، تابلو برجسته ، تابلو استیل ، تابلو مغازه و دیگر موارد قابل پیاده سازی است .

ویژگی های ورق کامپوزیت :

 

مقاوم در برابر شرایط جوی

به دلیل وجود ماده پلی اتیلن فشرده ، بهترین نوع عایق حرارتی

ضد زنگ

عدم تغییر رنگ

زیبایی و درخشندگی نمای ساختمان

دارای دوام و کاربرد طولانی مدت

نصب سریع و راحت

سبک

پاکسازی خودکار

قابل رنگ آمیزی

ضد حریق

پیاده سازی در رنگهای مورد نظر و دلخواه مشتریان

بستری مناسب برای نصب انواع حروف تبلیغاتی

معایب :

 

 

 

به علت استفاده از مصالح مشابه ، شرکت ها برای کاهش هزینه های تولید ، این پانل را در کیفیت های متفاوتی تولید و عرضه می کنند . هنگام خرید می بایست به کیفیت محصول دقت نمایید و محصول با کیفیتی تهیه کنید که در مقابل شرایط جوی و خمیدگی و ضربه مقاومت کافی داشته باشد در غیر اینصورت محصول بی کیفیت ازمزایای مطرح شده بهره مند نخواهد بود و عمر مفید کمتری خواهد داشت . در هنگام نصب این تابلو می بایست از مصالح زیرسازی مناسب و همچنین آب بندی و شیب مناسب استفاده کنید تا دوام و ایستادگی تابلو بیشتر شود در غیر اینصورت دچار شکستگی و انحراف می گردد .