سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تلویزیون شهری

 

 

تلویزیون شهری چیست ؟

تلویزیون شهری جزئی از تابلوهای تبلیغاتی است که در حوزه تابلوسازی و توسط دست خلاق تابلوساز طراحی و پیاده سازی می شود و در کنار چهارراه ها ، اتوبان ها ، بزرگراه ها ، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی نصب شده اند . تلویزیون های شهری معمولا بر روی ماشین های سنگین پیاده سازی می شوند و قابلیت بالا بردن تا ارتفاع سه یا چهار متری را دارند برخی از این نمایشگرها بر روی یک اسکلت چهارچرخ تعبیه می شوند که این چهارچرخ توسط یک موتور به حرکت در می آید و امکان جابه جایی تلویزیون شهری را فراهم می کند . این روش در بیلبورد و تابلو ال ای دی قابل پیاده سازی نیست این تلویزیون ها قادر به نمایش انواع تصاویر و همچنین ویدیوها هستند .

نحوه ساخت تلویزیون شهری :

یکی از انواع روش های تبلیغاتی تلویزیون شهری است که مانند تابلو روان از ماژول تشکیل شده است درواقع تلویزیون شهری از کابینت های مجزایی با سایزهای حدود یک متر مربع ساخته شده اند که هر کدام از این کابینت ها توسط ماژول ها احاطه شده و ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیلی شکلی هستند که کابینت را تشکیل می دهند . خود ماژول از لامپ های ال ای دی کوچکی تشکیل شده است که این ال ای دی ها دارای تنوع رنگی بسیاری هستند که در تلویزیون شهری نمایش ال ای دی ها به صورت فول کالر می باشد که تلویزیون های فول کالر به دو روش online      و offline قابل راه اندازی هستند . اگر تلویزیون شهری به روش آنلاین راه اندازی شود نیاز به یک کامپیوتر شخصی داریم تا بتوانیم به عنوان یک کنترلر از آن استفاده کنیم اما در روش آفلاین فقط برای برنامه ریزی بردهای کنترل به کامپیوتر احتیاج داریم پس از ان روند کار به صورت مستقل و بدون استفاده از کامپیوتر انجام می شود . به طور کلی هزینه نصب تلویزیون شهری آنلاین نسبت به آفلاین بالاتر است و بیشتر برای تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ کاربرد دارد .

 

دسته بندی تلویزیون شهری :

Indoor  : این تلویزیون ها معمولا برای فضاهای بسته ساخته می شوند و معمولا ضدآب نیستند و بیشتر در سالن ها و فضاهای داخلی کاربرد دارند .

Outdoor : این تلویزیون ها کاملا ضد آب بوده و ضد ضربه است و دارای آفتاب گیر هستند و به در مقابل نور هم تصویر واضحی را به نمایش می گذارند .

تقسیم بندی تلویزیون شهری بر اساس ساختار پیکسلی :

RGB : ساختار پیکسلی تلویزیون شهری بر این اساس از یک ال ای دی قرمز، یک ال ای دی سبز و یک ال ای دی آبی تشکیل شده است

2RGB : در ساختار پیکسلی 2RGB هر پیکسل از دو ال ای دی قرمز ، یک ال ای دی سبز و یک ال ای دی آبی تشکیل شده است که این مدل در شرایط خاص می تواند یک پیکسل مجازی تولید نماید و کیفیت تصویر را تقویت کند .